A legkorábbi mezoamerikai kultúrális övezetek művészetének állandó elemei a macskaféle ragadozók jegyeit viselő lények. Ikonográfiája alapján ezt a kultuszt Mezoamerikában jaguárkultusznak, Peruban pedig macskaféle ragadozók kultuszának nevezték el. Az Andokban és a Tűzföldön egy másik nagymacska, a puma terjedt el. Neve (Feli Concolor) az inkák által beszélt kecsua nyelvből származik. Legrégebbi ábrázolása a jaguárnak az olmék időkre nyúlik vissza, vagyis a preklasszikus korszak kezdetéig. Ezt folytatták a későbbi mezoamerikai kúltúrák. Jelenléte mindenekelőtt a majáknál mutatható ki, kiknek panteonjában alapvető szerepet játszott, de megtalálható Veracruzban, Teotihuacanban, Monte Albánban és más, a kultúrális befolyás perifériáján élő népeknél is. Kultuszát átvették a posztklasszikus kori toltékok és az aztékok is. Vallásuk szerint az uralkodók és a sámánok isteni lényekhez voltak hasonlatosak, akiknek a megfelelői az állati birodalomban is megtalálhatóak. Ezeknek alakját magukra öltve léphettek kapcsolatba az istenekkel és a természetfölötti világgal. A jaguárt valódi istennek tekintették, aki a Napisten éjszakai aspektusát testesíti meg, és az éjszaka kultuszával hozható összefüggésbe. Emellett a földkerekség és a barlangok őre. Utóbbiakról azt tartották, hogy rajtuk keresztül lehet az alvilágba eljutni
Ez szerepelt is a Constantine című filmben egy macskával.
James Arevalo Merejildo Mallku - Inka beavatás avagy a Puma ébredése:
"Cusco a Puma városa volt és a Puma, mint az erő lényegisége és archetípusa rezgésével feltöltötte a város összes lakóját és valamennyi látogatóját, aki a városba lépett. Az egész városnak, majd fokozatosan a birodalom egészének is eggyé kellett válnia a totem állat vibrációjával. Eme egyesülés eredményeképpen életük egy bizonyos időszakában a Puma áldott energiája életre kelt bennük. Puma városának tervezését úgy hajtotta végre Pachakuti, a Nap és Csillagok fia, hogy a felkelő nap első sugarai a város azon pontját világították meg, amely a mélyebben fekvő területekről azonnal látható volt."
Puma, jaguár, tigris, farkas, róka, stb. mind-mind kapcsolatban vannak a fény misztériumával (FÉNY = 42 és 144). A kereszténységben JÉZUS volt a VILÁG VILÁGOSSÁGA/FÉNYE, akit ha valaki követ, nem jár többé sötétben. Jézus volt Júda oroszlánja, akit a gnosztikusok a Nappal, Nap tiszta fényével, Nap tudattal, Krisztus tudattal kapcsolnak össze. Jézus természetesen nem szó szerint volt a Nap, mit egy-két dezinformátor terjeszti.
Cusco alaprajza a Puma alakját fedi. Az Inkák szerint a NapTudat lassú, de megállíthatatlan ébredése történik, melynek legvége végül az ember megvilágosodása. A Puma ébredése a felsőbbrendű Tudat ébredésének folyamata is egyben, más szóval a Puma emberré alakul, de nem csupán közönséges emberré, hanem a Nap Beavatott-jává.
Az ősi kultúrák nem a nagybetűs Istent tisztelték a Napban, hanem a Napot, mint Isten jobb szemét látták benne, amin keresztül a fizikai világra kiterjeszti folyamatos szeretetét, fényét, amire az életnek feltétlenül szüksége van. Ezt a Napot szerették, tisztelték, de nem imádták.
Visszakanyarodva Kevin Costnerhez.
A Sötét zsaruk 2 postázójában látható az alábbi 3 felirat.
YOU ARE THE KEY - TE VAGY A KULCS
CAN'T STOP THE GIRL - NEM TUDJA MEGÁLLÍTANI A LÁNY
SEXUAL HARASSMENT - SZEXUÁLIS ZAKLATÁS
Serleena és a kutya, szintén a Sötét zsaruk 2-ben.
Egyszerü: NE PARÁZNÁLKODJ!
MONAD - NAP - ÚJ DIMENZIÓ